X Rebirth - nowa gra Egosoft'u zapowiedziana!

Forum do dyskusji o x-grach i problemach technicznych

Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum

SEBA_DECEMBER
Posts: 56
Joined: Mon, 29. Oct 07, 19:45
x4

Post by SEBA_DECEMBER » Tue, 10. Sep 13, 21:27

Rafakus wrote:A czy wiadomo coś na temat czy nowe iksy będą w wersji 32 bitowej czy 64, czy do wyboru będzie możliwość. bo jeśli tylko w 64 to nowego sprzętu specjalnie nie zamierzam składać :)
Zapytałem o procesory, bo napisałeś o składaniu nowego sprzętu.
Hardware 64 bitowy mamy od czasów Athlona64 i pentium4 Prescot (chyba) czyli juz ładnych parę lat, bodajże od 2003r. Chyba nie masz jeszcze bardziej wiekowego komputera :)
Optymista uważa, że świat stoi przed nim otworem.
Pesymista wie, co to za otwór...

Rafakus
Posts: 17
Joined: Thu, 23. Nov 06, 17:53

Post by Rafakus » Wed, 11. Sep 13, 10:49

Czeka mnie modernizacja sprzętu dlatego tak to określiłem, mogłem się zapytać o sam system.
Ale skoro i tak nie będzie działać dobrze na 32 bitowym systemie to puki tego nie naprawią to się wstrzymam z tą grą.
Cały czas systemy 64 bitowe są jeszcze zbyt mało dopracowane tak jak i ich inne aplikacje (wiedza z doświadczenia osobistego)

SEBA_DECEMBER
Posts: 56
Joined: Mon, 29. Oct 07, 19:45
x4

Post by SEBA_DECEMBER » Wed, 11. Sep 13, 20:13

Przepraszam za offtopa, ale nie zgadzam się z Tobą. Przynajmniej jesli chodzi o systemy operacyjne. Zarówno Windows 7 x64 jak i 64 bitowe linuxy są co najmniej tak samo stabilne jak ich 32 bitowe odpowiedniki. Ze sterownkami problem też juz właściwie nie istnieje, przynajmniej, jeśli chodzi o Windowsy. Co do aplikcji, w pewnym sensie masz rację, ale nie we wszyskich przypadkach potrzebujesz wydajności zaprzęgającej do pracy 64 bitowe operandy. Największym dobrodziejstwem jest tutaj ilość ramu, jaki Windows jest w stanie zaadresować. i niestety, przy 32 bitach jest to około 3,2 GB. Teraz weź pod uwagę ,że masz karte graficzną z 1 GB RAM. Tą pamięc TEŻ ADRESUJE WINDOWS, wskutek czego odejmie ci sie ona od ilości pamięci dostepnej dla procesów i aplikacji , bo system operacyjny zarezerwuje ją dla sprzętu. I możesz doświadczać wyjść do pulpitu, bądź poważnych zastojów , gdy komputer na kilkadziesiąt sekund przestanie reagować na Twoje polecenia, ilekroć np. jakś gra stwierdzi że brakuje jej ramu i zacznie korzystac z pliku wymiany. Przy 64 bitowych systemach górna granica pamięci operacyjnej wynosi 256TB (choc na razie korzystamy z 40bitowego adresowania, co daje 1TB) i póki co nie stanowi żadnego problemu dla komputerów domowych. Myślę że niepotrzebnie stronisz od 64bitowych systemów, ale wybór oczywiście jest Twój i zrobisz jak zechcesz :) . Jeszcze raz przepraszam za offtopic :oops:
Optymista uważa, że świat stoi przed nim otworem.
Pesymista wie, co to za otwór...

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Thu, 12. Sep 13, 22:48

Potwierdzam, długo byłem przeciwnikiem siódemki 64bit, grałem na XPku i nie chciałem nic innego. Ale Skyrim wyglądał na starym biednie. Przesiadka na 7, nowy konfig, 4x więcej ramu i odpowiednia karta - Skyrim biega jak ta lala, wszystkie grafiki, ful hd na 27", zero przycinki i pełen spokój. To się nazywa postęp i jest nieuniknione. Acz kosztowne . :roll:
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

SourVenom
Posts: 293
Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
x3tc

Post by SourVenom » Fri, 13. Sep 13, 17:18

Nie wiem co wy macie do 7 ... Ja osobiście grałem całe lata na XP, po czym bezboleśnie i co ważniejsze z radością przerzuciłem się na Windowsa 7. Jak dla mnie jest to rozwinięta i ulepszona wersja XP, a co do hejtowania to tylko i wyłącznie na Vistę ... bo to shit jakich mało. A co do 8 ... hmmm - jest inna, i dlatego właśnie nikt jej nie lubi. Ja mam na jednym dysku Win 7 z którego korzystam i jestem zadowolony (choć już szykuję się powoli do formata), a na drugim Win 8 z którego korzystam sporadycznie.

bufi
Posts: 1344
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Thu, 26. Sep 13, 19:13


SourVenom
Posts: 293
Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
x3tc

Post by SourVenom » Thu, 26. Sep 13, 20:12

Nieźle - dużo ciekawych informacji o ekonomii i wydobywaniu surowców. Podoba mi się zwłaszcza to, że statki zbierają asteroidy przez drony. Pamiętam jak moje statki górnicze bezradnie zataczały koła na autopilocie chcąc zebrać jeden odłamek asteroidy, podczas gdy na około były setki innych, które można było z łatwością zebrać. Nowe podejście do tego tematu wydaje się wręcz genialne.

bufi
Posts: 1344
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Thu, 26. Sep 13, 20:30

Fajne, naliczylem co najmniej 4 surowce do wydobycia. Silicon i Ore, wiadomo z poprzednich czesci. Jest też Hydrogen i Plasma.(hydro prawdopodobnie bedzie zbierane z nebul.) Nareszcie bedzie Mobilna Baza Wydobywcza.

Ciekawe byly rowniez momenty kiedy pokazano z jakich modulow zbudowany jest komplex. Byly, fabryki, kopalnie, stacje przetworcze, biura, apartamenty, miejsca gdzie mozna pohandlowac :) handel tez bedzie inny. Jak dla mnie to taki mocno usprawniony stock exchange z AP.
Szkoda, ze nie bedzie mozna wlasnorecznie latac, kupowac i sprzedawac. Oby ta zmiana byla warta tej gry :)

Czekam na kolejny film.

P.

SourVenom
Posts: 293
Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
x3tc

Post by SourVenom » Fri, 27. Sep 13, 06:08

System handlu został uproszczony - dzięki czemu gra stała się przystępniejsza dla większego grona. Może dzięki temu forum wyrwie się ze stagnacji - byłoby fajnie :) . Ale zobaczy się dopiero po premierze ...

bufi
Posts: 1344
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Fri, 27. Sep 13, 06:31

Nie powiedzialbym, ze zostal uproszczony. Jest inny, ciekawszy. Nie bedzie momentow, kiedy szukasz czegos taniego, jak juz znajdziesz to zanim dolecisz do stacji, to cena sie zmienia. Najpierw zawierasz kontrakt, a dopiero pozniej Twoj statek dokuje do stacji i zabiera swoj, nowiutki, ładnie zapakowany towar. Ze sprzedaza tez bedzie inaczej, bo zanim doleci statek do stacji, cena sprzedazy bedzie taka na jaka podpisales kontrakt, a nie ze cena sie zmieni zanim statek doleci do celu. Ceny beda negocjowane, czym lepsza reputacje bedziesz mial, lub bardziej doswiadczonych handlarzy zatrudnisz, profity beda wiekssssssze ;)

P.

User avatar
Sorkvild
Posts: 3432
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Fri, 27. Sep 13, 19:27

Tak to tlumaczyl z handlem nic nie zrozumialem :P

Nie wiem jak was, ale po tym filmiku utwierdzilo mnie w przekonaniu ze chodzenie po stacjach to nie jest trafiony pomysl. Wieje nuda, postaci wygladajace jak klony stojace w miejscu i gapiace sie w sciany.
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

SourVenom
Posts: 293
Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
x3tc

Post by SourVenom » Fri, 27. Sep 13, 19:37

Oj tam, oj tam - należy zauważyć że twórcy z Egosoftu nie mają na to takiej ciężkiej forsy jak R* na GTA V. Nie należy się spodziewać wnętrz stacji niczym cytadela z serii Mass Effect - w tej grze liczy się głównie latanie posiadanym statkiem, a wychodzenie z niego od czasu do czasu to tylko dodatek mający wzbogacić zawartość. Mi się tam ta idea bardzo podoba, choć fakt - jest trochę niedopracowana i pewnie dość szybko stanie się nużącą koniecznością to i tak jest to duże ulepszenie względem poprzednich części serii.

bufi
Posts: 1344
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Fri, 27. Sep 13, 19:41

Własnie miałem wizję, mod dodający CloudCity ze SW z pelnym, funkcjonalnym wnętrzem, z zyjaca spolecznoscia, inzynierami, mechanikami, kucharzami.. Albo druga, jeszcze 'gorsza' mod dodający w pełni sprawną Gwiazdę Śmierci :)

P.

User avatar
Sorkvild
Posts: 3432
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Fri, 27. Sep 13, 22:54

Zwyczajnie stanie sie nudnym i nader czasochlonnym latanie po korytarzach i zaczepianie kupcow w poszukiwaniu lepszej oferty. To samo spotkalo ladowanie do wnetrza stacji w X2, na poczatku byly zachwyty zas potem kazdy naciskal 'esc' by statek jak najszybciej znalazl sie na stanowisku by zaczac interakcje ze stacja. Podobnie jak nudne bylo podczas gry we Freelancera po raz n-ty wchodzenie do baru i sluchanie tej samej gadki o dostepnych zleceniach i plotkach. Nie wiem czy Eogost obral tutaj dobry kierunek, nie mniej jednak w krotce bedziemy sie o tym mogli przekonac.
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

piotr11
Posts: 140
Joined: Wed, 5. May 04, 09:08
x4

Post by piotr11 » Sat, 28. Sep 13, 01:02

Ja nie chce obrażać nikogo ale śmiem zauważyć że gry wychodzą dla bez mózgów najlepiej niech się samo zrobi żeby nie daj Boże gracz miał się zastanawiać. Nie jestem pewien czy Bernd i spółka poszli w dobrym kierunku no ale cóż jak się bubel opakuje w ładne pudełko to się przecież sprzeda...

bufi
Posts: 1344
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sat, 28. Sep 13, 05:06

Troche nie rozumiem narzekania na chodzenie po stacjach. Przeciez to nie bedzie obligatoryjne. Wiekszosc 'spraw' bedzie i tak można załatwić przez system komunikacyjno/handlowy ze swojego statku. Poza tym, jest opcja (tak mi sie zdaje, ze do tego sluzy)nazwijmy to, 'natychmiastowy powrót na statek'. Czyli nawet jak bedziesz 1.5km od statku, to jednym kliknieciem wracasz do kokpitu i juz mozesz leciec dalej. Ok, podczas wykonywania fabuły niejednokrotnie trzeba bedzie sie przejsc gdzies w glab stacji z buta. Ale to nie jest jakas wada :). Ba, opcja chodzenia po statku w czasie lotu(po Skunku np.) to fenomenalny feature. Ale jak nie chcesz, nie uzywaj.

P.

SourVenom
Posts: 293
Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
x3tc

Post by SourVenom » Sat, 28. Sep 13, 08:24

A ja się z chęcią przyłącze do wypowiedzi powyżej - chodzenie po stacjach to taki dodatkowy ciekawy "bajer" który pewnie przez większość czasu będzie opcjonalny. A co do wypowiedzi piotra11 ... zgadzam się, ale nie wiem czemu to jest w TYM akurat temacie :/ . Proponuje od czasu do czasu ruszyć jakiegoś indyka (grę niezależną) jak np Legend of Grimmrock - w niektórych miejscach trzeba się nieźle napocić żeby przejść dalej. Albo Dark Souls - w tej grze wszystko jest przeciw tobie, a jeśli giniesz to tylko z własnej winy.

User avatar
klarix
Moderator (Polski)
Moderator (Polski)
Posts: 672
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by klarix » Sat, 28. Sep 13, 09:24

piotr11 wrote:Ja nie chce obrażać nikogo ale śmiem zauważyć że gry wychodzą dla bez mózgów najlepiej niech się samo zrobi żeby nie daj Boże gracz miał się zastanawiać.
[ external image ]

Ale w tym wypadku myślę, że dla Egosoft to jest jedyna droga, żeby przeżyć. Dotychczasowe gry X były skomplikowane i bawiły garstkę graczy. Trzeba było coś zmienić i stworzyli Rebirth...
Może w pierwszym rzucie będzie trochę main stream, ale wiem, że Egosoft potrafi taką grę rozbudować.

klarix [ external image ]

User avatar
Sorkvild
Posts: 3432
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Sun, 29. Sep 13, 15:05

Ciekaw jestem jak wypadnie w konfrontacji ze Star Citizen i ELite
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

SourVenom
Posts: 293
Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
x3tc

Post by SourVenom » Sun, 29. Sep 13, 20:50

Pooglądałem sobie kilka filmików i widzę, że Star Citizen może być dość poważną konkurencją dla nowego X. W SC akcja wydaje się być bardziej zagęszczona, szybsza niż w X-Rebirth. Ale o tym przekonamy się dopiero po premierze ...

Post Reply

Return to “Polskie / Polish X-Forum”