Steam: Hawken
Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
Steam: Hawken
Ściągam właśnie HAWKEN, free to play na Steam, może ktoś z Was miał przyjemność w to pogrywać i mógłby zachęcić? Wygląda ładnie na pierwszy rzut oka, wydaje się być interesującą nawalanką z piękną grafiką w klimatycznym świecie sci-fi. Mam nadzieję, że nie zawiedzie oczekiwań...
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
-
- Posts: 293
- Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
Grałem w to rok temu na Intel Extreme Masters ... niestety wiadomo jak to na większych imprezach tego typu - nie można posiedzieć przy maszynie dostatecznie długo by wdrożyć się w rozgrywkę. Pograłem 5 min i nie zdążyłem wyrobić sobie sobie zdania :/ Ale klimat jest
Po co brać życie na poważnie? I tak nie wyjdziesz z niego żywy...
"Neutrality means that you don't really care 'cause the struggle goes on even when you're not there, blind and unaware." ~2:40
"Neutrality means that you don't really care 'cause the struggle goes on even when you're not there, blind and unaware." ~2:40
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
Hmm muszę przyznać, że z początku chciałem gierkę odinstalować, bo po instalce nie chciał się stworzyć profil (brakowało opcji suwaka przy "potwierdzeniu człowieczeństwa"). To było rano, jak spróbowałem wieczorem, suwak już był i poszło. Właśnie jestem po ok. 2h gry i cóż, gierka spoko ale bez rewelacji, można się odstresować, ponaparzać na arenach, pozbierać parę punktów. W gruncie rzeczy niewiele się różni od Planetside2 w zasadach ogólnych. Dobrze celować i dobrze się ruszać aby przeżyć. Oczywiście XP rośnie powoli więc jak chce się przyspieszyć, można kupić sobie lepszy sprzęt za kasę np. z konta Steam. Klasyczny motyw mikropłatności, wszystko tu jest płatne mniej czy więcej, jak w kupie innych gier "za free". Granie bez kupowania szybko się jednak może znudzić, przynajmniej mi na co-opie z ludźmi vs boty, bo mapy się powtarzają, są bodaj dwie i cały czas wałkuje się to samo, nieustanna rozwałka aby zdobyć punkty, po paru falach jest walka z bossem, którego klasycznie b.trudno rozwalić. Reanimacja zabitych jest, choć mało wygodna. W chaosie rożne cuda się dzieją. Mam wrażenie, że sterująca przeciwnikiem AI potrafi uwziąć się na pojedynczego gracza, atakując go w przeważającej grupie tak, że nie może się sam uleczyć. Większość ciekawych fantów jest dostępna tylko za wirtualną kasę, ta zaś do zdobycia za realną gotówkę.
Grafika - duży plus, wszystko pięknie i szczegółowo opracowane. Muzyka bez rewelacji, ambient ok, ale brakuje głębi. Myślę, że dźwiękowo Planetside była lepsza.
Ogólnie fajnie się gra w dobrym zespole (4 graczy razem vs boty), który reanimuje zabitych i wspiera się wzajemnie, atakuje razem bez bezsensownego bohaterstwa. Właśnie miałem przyjemność w takim grać, doszliśmy do 15 poziomu, odpadliśmy dopiero na 3-cim bossie. W mniej ogarniętym zespole max doszliśmy do 2-go bossa...
Aha, duży plus też za ciekawie zrobione i całkiem czytelne menusy, ekrany ustawień, ekwipunku, garażu itp. Grafika jest tu mocnym punktem programu...
Grafika - duży plus, wszystko pięknie i szczegółowo opracowane. Muzyka bez rewelacji, ambient ok, ale brakuje głębi. Myślę, że dźwiękowo Planetside była lepsza.
Ogólnie fajnie się gra w dobrym zespole (4 graczy razem vs boty), który reanimuje zabitych i wspiera się wzajemnie, atakuje razem bez bezsensownego bohaterstwa. Właśnie miałem przyjemność w takim grać, doszliśmy do 15 poziomu, odpadliśmy dopiero na 3-cim bossie. W mniej ogarniętym zespole max doszliśmy do 2-go bossa...
Aha, duży plus też za ciekawie zrobione i całkiem czytelne menusy, ekrany ustawień, ekwipunku, garażu itp. Grafika jest tu mocnym punktem programu...
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
Po spędzeniu już wielu wieczorów w HAWKEN dodam nieco miodu do wcześniejszego opisu + mała zachęta
.
Po tym, jak parę tygodni temu dołączyłem do klanu TAW (The Art of Warfare - TAW.NET) gra nabrała ciemniejszych rumieńców
. W klanie gra się o wiele lepiej, najpierw jest debriefing ze wszystkimi (ok 20-30 osób na chwilę obecną), potem podział na zespoły po 5-6 i walka na arenach z komunikacją zespołową przez TeamSpeak. Oczywiście TAW jest angielskojęzyczny i nie spotkałem jeszcze żadnego Polaka, za to mnóstwo różnych narodowości włącznie z graczami z Macedonii, Turcji czy Finlandii. Trzon stanowią Anglicy i Amerykanie. Jakby ktoś miał ochotę dołączyć, zapraszam (rekrutacja trwa), nie trzeba płynnie mówić po angielsku, ważniejsze to trzeba dobrze słuchać i rozumieć, ludzie są cierpliwi, a atmosfera bardzo przyjacielska
.
Co do gry, nie tylko TDM, DM czy SIEGE są teraz bardziej zbalansowane i sensowne (wsparcie i gra zespołowa to podstawa w tej grze), ale też walka z botami. Na klanowym TDM z botami przeszliśmy 20 poziom i gdyby nie późna pora pewnie zrobilibyśmy wszystkie 5 bossów (25 fal botów) - nie do osiągnięcia w grze publicznej.
Jeśli ktoś ma ochotę dołączyć do TAW.net aby grać zespołowo w HAWKEN, gorąco zachęcam. Granica wiekowa 15 lat w dół, w górę nie ma, są tu ludzie też 50-tce, ale średnia to ogarnięci gracze w przedziale 25-35 lat
. Na koniec mała uwaga - HAWKEN jest wprost stworzony do gry stricte zespołowej z TSem, taka gra szybko się nie nudzi. I zachęca do zakupów...

Po tym, jak parę tygodni temu dołączyłem do klanu TAW (The Art of Warfare - TAW.NET) gra nabrała ciemniejszych rumieńców


Co do gry, nie tylko TDM, DM czy SIEGE są teraz bardziej zbalansowane i sensowne (wsparcie i gra zespołowa to podstawa w tej grze), ale też walka z botami. Na klanowym TDM z botami przeszliśmy 20 poziom i gdyby nie późna pora pewnie zrobilibyśmy wszystkie 5 bossów (25 fal botów) - nie do osiągnięcia w grze publicznej.
Jeśli ktoś ma ochotę dołączyć do TAW.net aby grać zespołowo w HAWKEN, gorąco zachęcam. Granica wiekowa 15 lat w dół, w górę nie ma, są tu ludzie też 50-tce, ale średnia to ogarnięci gracze w przedziale 25-35 lat

I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
Kurcze, brak tu polskiej reprezentacji w tym Hawkenie, sami Angole, brak mi polskiej mowy, choćby odrobiny mięcha
. Na uruchomionych niedawno eksperymentalnych serwerach EU póki co pustki. Wprawdzie serwery UK są pełne i można na nich spokojnie pogrywać (dobre pingi), ale przydałby się jakiś serwer bliżej PL, np. z Niemiec...
Niedawno wyszedł kolejny patch, głównie balansujący mecze dotąd słabo zbalansowane, co było przedmiotem krytyki na forach...

Niedawno wyszedł kolejny patch, głównie balansujący mecze dotąd słabo zbalansowane, co było przedmiotem krytyki na forach...
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
-
- Posts: 3444
- Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
Kiedys gralem w takim zespole w znakomita gre druzynowa czyli Quake Wars bedacym jakby polaczeniem uniwerum Quake oraz Battlefield. Podzial na klasy, duze mapy, realizacja zadan, mozliwosc korzystania z pojazdow. Ogolem bardzo fajnie sie gralo.
Czy szukales polskiej spolecznosci w Hawkenie, pierwszy wynik co mi wyskakuje w wyszukiwarce to polska strona poswiecona polskiej spolecznosci tej gry. Moze uderz tam, zaloguj sie na forum i dolacz do ekipy. Gra jest nowa wiec moze jeszcze nie kazdy o tym slyszal.
Czy szukales polskiej spolecznosci w Hawkenie, pierwszy wynik co mi wyskakuje w wyszukiwarce to polska strona poswiecona polskiej spolecznosci tej gry. Moze uderz tam, zaloguj sie na forum i dolacz do ekipy. Gra jest nowa wiec moze jeszcze nie kazdy o tym slyszal.
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!
We want the Boron back!
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
Problem z polską społecznością jest taki, że grają głównie małolaty i gimbaza co od razu słychać po głosie albo daje się poznać po wpisach, zaś angielskojęzyczni stoją nieco za zasłoną języka i dzięki temu różnica wiekowa gdzieś się nieco zaciera, gracze wydają się bardziej ogarnięci
. Hawken wydaje się być mało popularny w PL niestety...

I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
We wtorek wieczorem miał miejsce fantastyczny event, na TSie byli prawie wszyscy członkowie klanu TAW (30 osób), a gośćmi specjalnymi byli sami developerzy z amerykańskiej firmy tworzącej Hawkena (to ci z [HWK] przed nickiem i flagą USA). Mieliśmy niepowtarzalną okazję zagrać razem z nimi i przeciwko nim, pogadać i pośmiać się. Wspaniała zabawa i świetna kooperacja. Graliśmy na specjalnych serwerach amerykańskich, udostępnionych przez twórców na czas spotkania i o dziwo nie było dużych opóźnień.
Nasz zespół wygrał 2 z 3 pojedynków, a ten ostatni (TeamDeathmatch) przegrał jednym punktem tylko dlatego, że na minutę przed końcem zespół przeciwny mając przewagę zaczął uciekać na dopalaczach i nie daliśmy rady ich dogonić
. Mi udało się spektakularnie zginąć dwa razy po tym jak wdepnąłem na miny w ciasnym tunelu - świetny efekt (pułapkę zastawił jeden z mechów - zakamuflowany predator)
.
Ogólnie podczas wszystkich starć było mnóstwo ciekawych akcji, wspólnych ataków frontalnych, ucieczek w rozproszeniu i spektakularnych zejść
. Jeden z devów grając w przegrywającym zespole respawnował się w BigBossBrawlerze, wyczitownym mechu mającym 10 tys. punktów zdrowia, niemożliwym do zabicia... i oczywiście niedostępnym dla innych graczy. Fajnie było widzieć nas uciekających we wszystkich kierunkach, na szczęście do końca została może minuta, a brawler był za ciężki by nas dogonić
. Tutaj filmik z tego meczu (gra nagrana w niskich ustawieniach graficznych w celu płynnego działania, normalnie gra wygląda o wiele ładniej w wysokich, sam gram na wysokich płynnie bez przycinki).
Skróconą relację i opinie o evencie można zobaczyć na forum Hawken. Szczególnie ciekawie wyglądał TeamSpeak, pełen ludzi z całego świata niemogących się doczekać gierki...
.
Nasz zespół wygrał 2 z 3 pojedynków, a ten ostatni (TeamDeathmatch) przegrał jednym punktem tylko dlatego, że na minutę przed końcem zespół przeciwny mając przewagę zaczął uciekać na dopalaczach i nie daliśmy rady ich dogonić


Ogólnie podczas wszystkich starć było mnóstwo ciekawych akcji, wspólnych ataków frontalnych, ucieczek w rozproszeniu i spektakularnych zejść


Skróconą relację i opinie o evencie można zobaczyć na forum Hawken. Szczególnie ciekawie wyglądał TeamSpeak, pełen ludzi z całego świata niemogących się doczekać gierki...

I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
W majowym patchu pojawią się m.in. mapki 12:12 czyli do 24 graczy na mapie, może być mięsiście
. Do tego nowa broń dla technika, parę nowych usprawnień, przebalansowania, aha i dodadzą opcję widoku TPP dla mechów (chyba do cykania wyraźnych screenshotów) i nowy tryb singla, pozwalający na samotne pochodzenie po mapie, choć mam nadzieję, że nie skończy się tylko na łażeniu i będzie bardziej interaktywnie
. Do tego globalne kamuflaże i drony naprawcze, więc do każdego mecha możliwość wyboru raz kupionego kamosa i drona.
Ciekawostką jest fakt, że developer decyduje się od dawna robić zmiany dość drastyczne dla wiernych graczy, w sensie finansowym, ponieważ wiele osób wydało kupę dolców na osobne drony, kamuflaże i inne dodatki do swoich kilkunastu mechów, za każdy gadżet osobno płacąc do każdego mecha. Np. kupując ten sam kamuflaż 10 razy osobno do 10 mechów, a teraz po globalizacji okazuje się, że wywalili kasę w błoto, bo raz kupując kamo używać można go na wszystkich mechach w garażu. Inna spraw, sam wydałem 5 euro na zakup fajnej pukawki, którą w następnym patchu okrojono, zmniejszają damage o połowę. Do dziś nie daruję sobie tych 5 straconych pieniążków i poza jednym kamuflażem przestałem w ogóle inwestować kasę w tą gierkę
, ale inni nawydawali kilkadziesiąt lub set dolarów. I firma nie komentuje tych zmian, głucha na głosy klientów na forum. Bardzo dziwne podejście zważywszy, że zainteresowanie grą jest na razie niewielkie, obserwując frekwencje na serwerach UK (nam najbliższych), a gra ma spory potencjał i, już w chwili obecnej będąc w fazie dającej sporo rozrywki za free, jest stale rozwijana i ulepszana.


Ciekawostką jest fakt, że developer decyduje się od dawna robić zmiany dość drastyczne dla wiernych graczy, w sensie finansowym, ponieważ wiele osób wydało kupę dolców na osobne drony, kamuflaże i inne dodatki do swoich kilkunastu mechów, za każdy gadżet osobno płacąc do każdego mecha. Np. kupując ten sam kamuflaż 10 razy osobno do 10 mechów, a teraz po globalizacji okazuje się, że wywalili kasę w błoto, bo raz kupując kamo używać można go na wszystkich mechach w garażu. Inna spraw, sam wydałem 5 euro na zakup fajnej pukawki, którą w następnym patchu okrojono, zmniejszają damage o połowę. Do dziś nie daruję sobie tych 5 straconych pieniążków i poza jednym kamuflażem przestałem w ogóle inwestować kasę w tą gierkę

I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.